Finále soutěže Mechanik roku DAF 2014
28. července 2014 Praha
Během předposledního červencového víkendu se v servisu společnosti DAF Trucks Praha utkali čeští a slovenští mechanici v dramatickém finále o titul Mechanik roku DAF 2014. Právě zde se jich sešlo, na základě náročné kvalifikace v předchozích soutěžních kolech, nejlepších devět z dealerské sítě DAF v České a Slovenské republice.
Vítěz finále Roman Kugler, ze společnosti TRUCK Trade, spol. s r. o., postupuje do mezinárodního klání, které proběhne v nizozemském Eindhovenu, kde bude za Českou a Slovenskou republiku bojovat o titul Evropský mechanik DAF 2014.
Stále stoupající zájem o tuto soutěž podtrhuje rekordní účast v základním kole letošního ročníku, a to 56 mechaniků z celé dealerské sítě DAF v České a Slovenské republice. Všichni museli prokázat své hluboké znalosti z nejrůznějších oblastí servisní činnosti. Na základě předchozích kol, skládajících se ze čtyř náročných e-testů, postoupilo devět nejlepších do národního finále, kde dokazovali nejen své teoretické znalosti, ale především musel ukázat svůj praktický um, rychlé a logické uvažování a dovednost při vyhledávání jednotlivých závad.
Finále
Na účastníky finále čekalo devět převážně nových vozidel Euro 6 s nasimulovanou závadou. Všichni soutěžící se při každém úkolu museli vejít do časového limitu třiceti minut. V několika případech se zdál být tento čas příliš krátký, ale většina účastníků zpravidla dovedla najít závadu podstatně rychleji. Nebylo výjimkou, kdy se podařilo najít závadu hluboko pod tento limit, což dokazovalo kvality mechaniků. Že je výsledný čas opravy také velmi důležitým kritériem soutěže, ukázala shoda bodů na druhém a třetím místě. V tom případě rozhodla nakonec rychlost mechanika.
Některé závady byly opravdu zapeklité. Snad nejvíce všechny potrápilo vozidlo se záměrně vytvořeným zkratem mezi sběrnicí CAN L a ukostřením vedení napájení snímače vlhkosti. Naopak nejjednodušší pak bylo odhalení záměny snímače hladiny za novější model, který pracuje opačným způsobem než ten odpovídající. Ve všech případech byl určitě nejdůležitější on line diagnostický systém Davie. Ten byl bezprostředně po sdělení úkolu nezbytným pomocníkem při první kroku v hledání poruchy. Pomocí něj bylo nutné najít oblast umístění závady, potřebná schémata a případné náhradní díly nebo speciální nářadí, s nimiž lze opravu dokončit.
Je dobojováno
Nejvyšší počet bodů nakonec získal Roman Kugler, ze společnosti TRUCK Trade, spol. s r. o., Modřice a stal se tak vítězem celé soutěže. Z maximálních 39 bodů ztratil pouze jediný a získal jich tak celkem 38. Druhou příčku obsadil Petr Valenta z NAPA TRUCKS spol. s r. o. v Jeřmanicích. Na třetím místě se shodným počtem bodů, ale nepatrně horším čase stanul Martin Sako ze slovenského D.I.L.A.N. Servis, s.r.o. , Senec.
Soutěžící na prvních třech místech obdrželi nejen věcné i finanční ceny, které předal Ing. Tomáš Hlávka, ředitel servisních služeb DAF Trucks CZ, ale také speciální trofej v podobě kovové sošky mechanika.
Během předávání cen Ing. Tomáš Hlávka uvedl: „Je vidět, že v servisní síti DAF jsou opravdu dobří mechanici, což ocení především naši zákazníci. Z prvních kol této soutěže totiž víme, že rozdíl v úrovni znalostí jednotlivých mechaniků se téměř nelišila. Finalisté v praxi předvedli, že své schopnosti a technické znalosti umí využít u nejnovější generace vozidel DAF Euro 6 beze zbytku a nové technologie jim nejsou cizí. Velmi si proto vážíme jejich profesionality.“
Nezbývá než poblahopřát Romanu Kuglerovi, ze společnosti TRUCK Trade spol. s r. o., k vynikajícímu výsledku a popřát mu úspěšnou reprezentaci České a Slovenské republiky a také co nejlepší umístění v této prestižní mezinárodní soutěži.